Free Search

Sunday, March 31, 2013

Misteri Restoran Adik Manja Di Kuantan, Pahang

Hidupan ghaib seperti Jin dan syaitan itu sememangnya wujud dan tak mampu kita nafikan. Ini merupakan kisah yg di kongsikan oleh seorang yg telah merasainya sendiri berkenaan dengan misteri sebuah restoran tinggal yg bernama Adik Manja di Kuantan, Pahang.

Sebagai maklumat, restoran ini dibina awal tahun 90-an, lokasi di tepi Jalan Gambang (sebelah kiri) menghala e bandar Kuantan. Dulu klu tak salah nama restoran ni lain sebelum dimiliki oleh owner baru,,tp setelah baru jer beroperasi, atas sebab tertentu atau misteri, restoran ini ditinggalkan begitu saja hingga kini. Anehnya 'jiran' berdekatan agak rancak pembangunannya dan tidak mustahil restoran ni kurg sesuai berlokasi di situ dan yg paling misteri sehingga kini juga masih tiada owner baru mengambilalih dan Restoran Adik Manja dibiarkan mereput dan berdiri sebagai sebuah entiti yg memiliki kemisterian sendiri.

Nak tulis pepjg pun mesti korg bosan nk baca kan kisah misteri nya..so, sesapa yg PERNAH lala @ tahu @ mengalami kisah misteri pasal restoran ni jom ar share kt sini..aku rasa mcm menarik utk dikongsi coz aku rasa mcam pernah melalui jalan ni masa nk pergi ke Kuantan dulu.

ni gambar Restoran Adik Manja tu.























Originally Posted by idiaz_131


Aku pernah ada pengalaman dengan kedai ni kira2 7 tahun lps. Van company yang aku bawak rosak berhampiran dengan kedai ni...kira2 300 meter je. time tu malam dlm pkul 9.00. Kawasan tu agak gelap jadi aku boleh nampak kedai tersebut terang benderang dan meriah, nampak mcm ramai orang berhenti. Aku ingat nak pegi kt kedai tu tapi tak berani nak tinggal van company sbb barang penuh. Aku tunggu kawan aku datang bawak van lain pastu punggah barang2 dan teruskn perjalanan. Masa lalu kat kedai tu dalam pkul 12mlm mmg nampak jelas orang ramai tengah makan. Aku pelik jugak sbb setahu aku kedai ni dah lama tak bukak. Mungkin owner baru kot..aku dgn kawan aku fikir. Esoknya aku datang balik waktu pagi sbb nak ambil van yang kitorang tggal kt tepi jalan malam tadi. Aku tengok kedai tu tutup, aku tak puas hati aku pergi singgah kt kedai tu, aku tengok langsung takde kerusi meja...dengan keadaan yang berhabuk macam dah lama tak berniaga dan tak ada langsung tanda2 macam orang berniaga malam tadi...aku pandang kawan aku..pastu kawan aku pandang aku...apa lagi terus cabut la...tunggu apa lagi...tapi yang peliknya..sape yang aku nampak ramai2 makan kt kedai tu malam tadi...mmg misteri gilerrr..


Credit : http://penpatah.blogspot.com/2012/11/seram-misteri-restoran-adik-manja-di.html

3 comments:

Anonymous said...

Dah ok dah restoran ni. Ada owner baru dan nampak mcm bisnes bole tahan. Nama pun dah tukar, klu tak silap Marina restoran. Agaknya dah tak de gangguan kut. Wallahualam.

Anonymous said...

Dah ok dah restoran ni. Ada owner baru dan nampak mcm bisnes bole tahan. Nama pun dah tukar, klu tak silap Marina restoran. Agaknya dah tak de gangguan kut. Wallahualam.

KISAH SUKSES IBU HERAWATI said...

Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha Butik, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja, dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI DIMAS PRAMONO, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI DIMAS PRAMONO Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 2Miliar yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI DIMAS PRAMONO dan jika anda ingin seperti saya silahkan Tlp AKI Di 0823-1291-0909 Atau Cek Di Situsnya/intetnet «KLIK DISINI» saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI DIMAS PRAMONO Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

PENARIKAN UANG MELALUI GAIB