Free Search

Sunday, August 2, 2009

Wajah sebesar cawan


Tidak ada insan yang dilahirkan sempurna di dunia ini. Baik dari segi tingkah laku mahupun paras rupa. Apa yang pasti,sebagai manusia tentunya kita harus menerimanya dengan tabah.

Kelly Keener mempunyai wajah paling kecil di dunia. Mata, hidung dan mulutnya terlalu dekat antara satu sama lain hinggakan dia dapat melindungi kesemua anggotanya itu dengan sebiji cawan.

Seperti bayi lain, Kelly dilahirkan dengan sempurna hinggalah usianya menjangkau lima tahun. Sejak itu barulah ibu bapanya sedar yang kepalanya semakin membesar tetapi mukanya tidak.

Kerana kecewa, mereka membawa anak perempuan mereka menemui doktor yang apabila melihatkan keadaan Kelly, ketawa dan memberitahu mereka keadaan itu tidak dapat dielakkan lagi.

Semasa di tingkatan 4, kepalanya sudah menjadi seperti belon dengan satu wajah kecil seperti dilukis di atasnya. Ibu dan bapa Kelly membawanya menemui beberapa orang doktor lagi tetapi mereka seperti doktor terdahulu tidak dapat berbuat apa-apa.

"Salah seorang daripada doktor itu berkata, mungkin ada sesuatu pada bahagian muka saya yang tidak serasi dengan hormon menyebabkan tubuh saya membesar sementara bahagian muka tidak."

Kelly memang banyak menghadapi dugaan kerana rupanya yang demikian tetapi dia sedikitpun tidak berkecil hati.

Sumber : Email dari Sulela..

2 comments:

BaNi MusTajaB said...

Marhaban Ya Ramadhan
Mohon Maaf Lahir Bathin.
Semoga puasa kita dapat diterima Allah SWT
amin

BaNi MusTajaB said...

Selamat Idul Fitri
1 Syawal 1430 H

Taqobbalallahu minna wa minkum
Taqoballah ya karim
Minal idzin wal faizin
Mohon Maaf Lahir Batin